Ahad, Januari 22, 2012

2012

Selamat datang tahun 2012 - pengemaskinian blog yang agak lewat.


Mencecah usia genap 21 tahun pada detik tahun baru masihi buat saya berfikir panjang tentang apa yang perlu saya lakukan sepanjang tahun ni.


Setelah meninggalkan angka belasan pada usia - apakah pertambahan nilai yang perlu saya pikul bersama tika meniti usia awal 20-an.


Memang - saya selalu membaca biografi-biografi orang hebat dan selalu mencapai kalkulator (kerana malas nak mencongak) untuk mengetahui pada usia bilakah mereka mula mendaki tangga demi tangga kejayaan. Itu legasi mereka, legasi saya kita bagaimana?


Hidup dalam dunia hari ini buat saya selalu pening bila fikir dalam-dalam. Tetapi pening kali ini adalah pening yang asyik.


Saya rasa - untuk tahun ini perlu untuk kita melipatkaligandakan bacaan, diskusi, menyelongkar khutubkhanah, mencabar kebiasaan, menulis, menulis dan menulis - kita selalu keliru antara real problem dan presenting problem.


Senang cerita - untuk tahun 2012, saya patut mula fikir sesuatu yang lebih serius.


(Entri ini terlalu random. Lama sangat tak menulis blog penyebab hilang rentak.)

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails