Sabtu, September 13, 2008

Life is short...

"Life is short..don't make it shorter by wasting our time"

Dingin bayu pagi sering melalaikan insan dalam dakapan lena daripada mengerjakan tuntutan Illahi..hawa dingin dari pendingin udara chaletku terasa begitu nyaman dan menyegarkan..cahaya merah mula terbit di ufuk langit petanda fajar akan menyinsing tidak lama lagi..burung berkicau riang..berterbangan bebas di awangan...aku masih di sini..

life is short..dont make it shorter by wasting our time..begitulah mutiara kata yg pernah diungkapkan oleh guru bahasa inggerisku suatu masa dahulu..sesungguhnya, salah satu nikmat yg sering diabaikan oleh manusia adalah nikmat masa lapang..kehidupan manusia tidak lama..ia hanyalah sekadar perjalanan mencari bekalan dalam menuju negeri Akhirat yg kekal abadi..

aku sering berfikir sendirian..sejauh mana masaku telah digunakan sebaiknya..adakah segala tanggungjawab yg digalas telah berjaya disempurnakan...aku hanyalah seorang insan yg sering alpa dan leka dgn nikmat dunia...

sesungguhnya tiada yg lebih menggembirakan hatiku pagi ini selain daripada penmgumuman daripada guru matematikku yg mengatakan bhw pagi ni tiada test matematik..he3..Alhamdulillah..yes!i get an extra time to study about statistic & probability..

kelas pagi ini berjalan seperti biasa...blok 1 dibatalkan..maka kelasku hanya akan bermula pada blok 4...masih terasa sengal2 badan selepas menjalani latihan silat cekak semalam..gerakan yg diajar smlm agk agresif..mlm semalam juga berlangsung mooncake festival di saad square..namun aku hanya dapat menghadirkan diri buat seketika kerana perlu menghadiri latihan silat cekak di MPH..

seperkara lagi, next month i will have my sem exam..a week after cuti raya..maka terpaksalah aku struggle lagi utk subjek2ku: ekonomi,fizik&matematik...

that's all from me..semoga hari ini lebih baik daripada hari semalam..

"masa itu umpama pedang,jika kamu tidak memancungnya,pasti ia akan memancungmu"

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails