Jumaat, September 12, 2008

ceritaku...

In the nama of Allah, the Most Great dan Most Merciful

Assalamualaikum W.B.T...

sebenarnya, agak sukar untuk mencari butir2 kata yg sesuai untuk ditulis pd 'posting' edisi sulung ini...but, to make it simpler..let me talk about the purpose why i write in this blog..

firstly,diriku ini sj je nk menambahkn bilangan orang di KYUEM yg mempunyai blog sendiri..ye r, rakan2 yg len pun ramai yg ada blog kn...semoga dengan kehadiran blog ini akan membantu mengasah bakat penulisan yg ada di dalam diriku ini...selain itu, sj je nk meng'up-date'kan diri pada rakan2 yg lain..dgn ini, rakan2ku dpt mengetahui perkembangan diriku yg terkini...pastu, blog ini juga diharap dapat menjadi wadah kepada diriku untuk berkongsi buah fikiran dgn orang ramai...ha, cukup la ni 4 alasan ''mengapa saya menulis blog'...pening kepala pk alasan2 ni semua..

seterusnya, nk bercerita pasal latar belakang penulis pulak...nama diberi Muhammad Syukri. Lahir beberapa belas tahun yang lalu di sebuah daerah yg amai lagi permai. menurut catatan sejarah, daerah ini merupakan sebuah daerah yang penuh bersejarah kerana pernah menjadi ibu kota kesultanan melayu lama..cmtu la lebih kurang citernya, dh lama x bukak buku sejarah ni..daerah yg dimaksudkan adalah daerah Kota Tinggi, Johor..

Telah mendapat pendidikan awal di SK Kota Jaya...sebuah sekolah yg berwarna merah (mungkin skrg dh cat warna lain) yg terletak di Kota Kechil..kemudian, selepas 6 tahun di sekolah rendah..telah mendapat tawaran utk belajar di SM Sains Kota Tinggi (SAKTI) yg terletak di bandar penawar..sekolah ini berwarna kuning tetapi asramanya berwarna merah....5 tahun di sekolah ini telah banyak mengajarku erti kehidupan..

pejam celik pejam celik, kini diriku sudah memasuki tertiary education system..Kolej Yayasan UEM..begitulah nama kolejku kini...persekitarannya tidak banyak berbeza dari sekolah lamaku, SAKTI...kedua-duanya terletak di dalam hutan...tp SAKTI x hutan sgt la.....

hopefully, i can survive my 2 years here...

ini saje dari 'posting' edisi sulung...penat berfikir ni...













salam dunia blogger..

3 ulasan:

Fairosza berkata...

sbnrnya dkt friendster pon kan skrg dh leh wat blog cm ni.nape xwat kt fs jer...nt senang cket nk organise..tp aq pon sblm tau yg leh wat blog dr fs dh terbuat blog kt wordpress secara xsengaja..hoho~
"semoga kita ditempatkan di kalangan org yg sentiasa memohon keampunan dan jd hambaNya yg soleh serta berada di kalangan auliya"

Syukri Sapuan berkata...

ho3..saje je xnk buat kt fs..xbest r..

farah berkata...

assalamualaikum w.b.t...
hye..there's nothing much 2 say..
i would juz like 2 wish d best of luck 4 d future..
u r a great boi who'll definetely success in ur life..
INSYAALLAH...
about d blog???
it's really great..
last but not least,
do'upgrade' ur prayer in diz holy month,RAMADHAN AL-MUBARAK..
~senang cite, tingkat2 kan le amalan tue yek..~
huhuhu...=)

Related Posts with Thumbnails