Sabtu, November 15, 2008

Kebosanan yang menjengah..







Hari ini hari Sabtu .
Senario yang sama akan berulang kembali. Saya sendirian di chalet. Kebosanan yang sangat hebat mengetuk pintu hati. Hendak menulis blog tetapi ilham tidak kunjung tiba. Maka, saya berkelana ke blog rakan-rakan yang lain. Kebelakangan ini mereka gemar ber'tag'. Menarik juga ya. Memandangkan tiada siapa yang meng'tag' saya, saya pun meng'tag'diri sendiri...


1. apakah benda yang paling penting dalam hidup kamu?
* saya sendiri kurang pasti...

2. apakah benda terakhir yang anda beli dengan duit sendiri?
*saya xde duit sendiri lagi..semua duit subsidi..

3. dimanakah tempat perkahwinan impian anda?
* Erk, belum merancang lagi..akan difikirkan kelak..

4. berapa lama anda rasa hubungan anda akan berkekalan?
*hubungan ape? x faham la...pass!

5. adakah anda sedang dilamun cinta?
* saya sedang berusaha untuk mencintai ekonomi..

6. dimanakah restoran terakhir anda makan malam?
* kafe..

7. namakan buku terakhir yang anda beli?
*kurang pasti..Dewan Masyarakat Oktober 2008 rasanya..'Malam Kuala Lumpur semakin menggila'..

8. apakah nama penuh anda?
* menurut IC..MUHAMMAD SYUKRI BIN SAPUAN..No IC pun nk jugak ke? 910101-01-xxxx


9. anda lebih senang dengan mak atau ayah?
*saya tidak pemilih orangnya..


10.namakan seseorang yang anda mahu jumpa buat pertama kalinya dalam hidup anda.
* sape ek? A Samad Said boleh kot..tp saya pernah jumpa dia dahulu..mahu jumpa lagi..

11.christina atau britney?
* Erk! Sokonglah industri muzik tempatan!


12.adakah anda mencuci pakaian anda sendiri?
* yap! tidak mahu ulas panjang perkara ini.


13.tempat yang paling seronok anda mahu pergi?
* tidak tahu. saya berharap House Trip Diamond 2009 akan menjadi percutian yang seronok . itu sahaja harapan saya. Maaf jika saya tidak dapat menjadikannya sehebat yg anda gambarkan..


14.pelukan atau ciuman?
* Erk!


15.butirkan 5 perkara tentang orang yang tag anda.
* saya tag diri saya sendiri...pass!!

16.8 perkara yang amat saya gilai:
* merayau
* blog
* sajak usman awang
* magazine
* penulis puitis
* kebajikan
* makan
* sendirian



17.8 perkataan yang sering dicakapkan:
* ha, menarik!
* aisy.. * tenang..tenang.. * hekeleh.. * pehh.. * eh.. * ciss.. * haa..


18.8 buku paling terbaru yang dibaca:
* Warisnya kalbu- Sri Rahayu mohd Yusop
* Detektif Indigo- Faisal Tehrani
* Dewan Masyarakat Mac-Jun 2007
* Advencer Si Peniup Ney- Faisal Tehrani
* Reader Digest
* komik Berani Gagal-Billi P.S. Lim
* La Tahzan
* karya Nan Indah-Faisal Tehrani

19.8 lagu yang boleh didengar berulang ulang kali:
* semalam yg hangat
* andai ku tahu- Ungu
* standing in the eyes of the world
* mencari yang Maha Satu- UNIC
* pelangi petang-Sudirman
* sesungguhnya-Raihan
* Lihatlah- Faizal AF5


20.8 perkara yang saya belajar tahun lalu:
* kelegaan selepas pertukaran sesi Badan Kepimpinan Pelajar..
* saya tidak harus belajar last minute
* dalam dunia ini ada pelbagai ragam manusia..
* jangan berdebat dgn orang yang emosinya tidak stabil
* jangan menilai manusia pada pandangan mata..
* berfikir sebelum bertindak
* banyakkan mendengar daripada bercakap
* jangan memandang rendah keupayaan orang lain..
* Islam lemah kerana kita gagal menghayati ajaran yang digariskan..


"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui tetapi kamu tiada mengetahui.."( Al-Baqarah: 216)





3 ulasan:

Unknown berkata...

bosan?
sms ON BOSAN ke 0133007890
hehe

Tanpa Nama berkata...

ala
nak mengtag plak
kat fs pon bolley

Tanpa Nama berkata...

em, bosan gak kdg2 kt cni, huhu.. t xnak tag dr sndr, huhu..

Related Posts with Thumbnails