Selasa, Mei 18, 2010

Nama



Perintah mereka:
Dia perlu menjaga nama
kerana nama adalah kerana segalanya - sekurang-kurangnya bagi mereka,
dengan nama manusia kenali mereka
dengan nama jiwa mereka bangkit bersama
dengan nama semangat mereka mekar membunga.


Katanya, dia itu si pencemar nama mulia.


Alahai – apalah yang ada pada nama?
jika realiti kaku, dirantai keliru
– deria buta tanpa rasa.


Dan aku mahu terus menjadi aku
bukan dia, apatah lagi mereka,
kerna mereka tidak pernah ada
tika aku hadir (terperangkap) di situ.



Dia tidak lagi bersama mereka
kerana rasa percaya sudah hilang kepada nama.




Tanpa nama
18 Mei 2010



5 ulasan:

student berkata...

nama=name=ismun

yui92 berkata...

nama itu doa...uhuhu xtaw nk komen apa....anyway salam follow memollow...follow me too k....
http://sesedaporen.blogspot.com

THALHAH berkata...

weh syuk, ada kawan aku ni suka r style penulisan n sajak2 ko..

kawan aku ni dia dulu sebilik dengan che mat yang ko jumpa kat btn dlu..

kudos~

aiman haikal berkata...

comel =)

Syukri Sapuan berkata...

student: erk. motif?



yui92:terima kasih.sudah follow anda



thalhah: oyeke. aku terharu gaban dgn kawan ko tu. sudi2 la jengok blog aku ni lagi.



eman: erk,comel ke?

Related Posts with Thumbnails