Khamis, Februari 24, 2011

Kelas pertama



Adapun kali terakhir saya menjadi pelajar sekolah menengah ialah kira-kira 4 tahun yang lalu - maka tidaklah saya ketahui sangat tentang apa yang sedang berlaku di sekolah menengah saya itu ketika ini.


Cuma sewaktu tahun-tahun akhir saya di situ - pengetua kesayangan kami itu sibuk benar memperkenalkan visi menjadikan kami sebagai pelajar berminda insan kelas pertama.


Tentang apa itu definisi pelajar berminda insan kelas pertama - saya sendiri pun tidak tahu hendak menerangkan bagaimana rupa bentuknya.


Yang saya pasti - insan kelas pertama itu pastinya ada kaitan dengan yang muluk-muluk.


Cuma pagi ini ketika saya bangun hendak siapkan diri untuk kelas - apabila nampak sinki tandas kolej kediaman bertakung - saya tahu bahawa ini mesti kerja orang tidak berminda kelas pertama.


Apakah logiknya jika saki-baki nasi dicurah terus ke dalam sinki semasa rice cooker hendak dibasuh. Tersumbatlah jawapannya.


Kemudian - esok pagi tunggu cleaner datang untuk bersihkan. dan esok awal-awal pagi saya akan jumpa lagi.


Anda tentukan.


Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails