Rabu, Mac 28, 2012

Rencana di Majalah i edisi April 2012







Alhamdulillah - rencana saya yang bertajuk 'Memetik Ibrah di Nanggroe Acheh Darussalam' disiarkan dalam ruangan Travelog Iman, Majalah i edisi April 2012.


Kebelakangan ini, kerja menulis yang memerlukan saya untuk merenung panjang dan menterjemahkan fikiran dalam bentuk bilah-bilah kata terasa amat melelahkan.


Semoga dengan penyiaran rencana di media ini akan kembali membangkitkan semangat saya untuk membaca, berfikir, menulis dan keluar daripada zon selesa serta bersifat lebih defensif.


Seperti mana tulisan Ustaz Riduan Mohamad Nor dalam prakata buku Potret Perjuangan Mahasiswa Dalam Cerminan Dekad; saya juga seperti Multatuli (penulis Max Haavelar) yang berprinsip 'aku mahu dibaca' bahkan lebih jauh mendasar, menulis akan mencerahkan pemikiran, menyihatkan mental, meramaikan teman, melunaskan hutang masa kita yang sentiasa terbuang percuma jika tidak menulis. Buku akan menjadi harta paling berharga di sisi manusia yang cintakan ilmu dan keteladanan yang baik, yang paling penting, ia adalah sebahagian catatan amal kita untuk hari akhirat yang panjang.


2 ulasan:

Tetamu Istimewa berkata...

Tahniah, semoga terus menulis.

Syukri Sapuan berkata...

terima kasih :)

Related Posts with Thumbnails